Počasi bo napočil čas, ko se bo vsak poslovni subjekt lahko sam odločil, ali bo za evidentiranje prometa uporabljal elektronsko napravo za izdajanje računov ali pa bo račune izdajal točno, vendar bo to počel na predpisanem in potrjenem obrazcu iz vezane knjige računov.
Vsem, ki še ne uporabljate e-blagajne, priporočamo, da izberete takšne, ki bodo tudi pozneje – po uvedbi obvezne povezave teh blagajn s FURSom (Finančno upravo Republike Slovenije) – omogočale takšno nadgradnjo.
Ponovimo še enkrat 3 ključne datume …
Kot že veste, bo po 15. novembru 2015 prek portala eDavki možna pridobitev namenskega digitalnega potrdila za davčne zavezance. Na tem istem portalu bo mogoče potrdilo tudi prevzeti, nato pa ga bo zavezanec namestil v program davčne blagajne.
Z 2. januarjem 2016 bo potrebno v skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov vse račune za dobave blaga in storitev, plačane z gotovino, potrditi pri Fursu po predpisanem postopku.
Do 31. decembra 2017 bo trajalo 2-letno predhodno obdobje, v katerem se bo lahko zavezanec odločil, ali bo za izdajo računov uporabljal e-napravo z izdajo računov z vzpostavljeno elektronsko povezavo s FURSom ali VKR – vezano knjigo računov. Tisti, ki se bodo odločili za slednjo opcijo, bodo morali vse račune naknadno potrditi pri FURSu.
Microgramm svetuje
Potrebujete davčno blagajno, ki bo primerna za frizerske in kozmetične salone, prodajo na gostinskih in trgovskih stojnicah, turističnih kmetijah ter za vse storitvene dejavnosti? Potem vam svetujemo, da izberete davčno blagajno z operacijskim sistemom Android: Microgramm TT (http://bit.ly/1MIQ3Mh). Prenosna tablica dimenzije po izbiri, v kompletu z bluetooth mobilnih tiskalnikom!
Kakšna pa so pravila uporabe vezane knjige računov?
Pri uporabi vezane knjige računov je še zlasti pomembno, da izdajatelj tovrstnih računov pazi, da nima v istem poslovnem prostoru davčne blagajne! Ste vedeli, da je poslovni prostor po novem vsak nepremičen ali premičen prostor, v katerem zavezanec izdaja račune za dobave blaga in/ali storitev pri gotovinskem poslovanju?
Kot poslovni prostor zavezanca se šteje del ali več ločenih delov nepremičnega prostora, v katerih se opravlja različna dejavnost, premičen prostor pa je vsak premičen objekt ali e-naprava za izdajo računov. Poleg tega se elektronska naprava za izdajo računov kot poslovni prostor šteje tudi v primeru, ko se račun ne izda v okviru premičnega objekta. Kot poslovni prostor zavezanca se šteje tudi vsak premičen ali nepremičen prostor, v katerem se izdajajo računi z uporabo VKR.