Napitnina je denarni znesek, ki ga stranka lahko nameni storitvenemu delavcu kot nagrado za dobro opravljeno delo. Dajanje napitnin je v Sloveniji povsem običajna praksa, zlasti v restavracijah, lokalih in barih. Ker pa je danes vse več transakcij digitalnih in ima vse manj ljudi pri sebi gotovino, stranke pogosto – kljub svoji želji – delavcu ne morejo pustiti simbolične denarne nagrade. Zato je pomembno, da storitveni obrati, katerih zaposleni prejemajo napitnine, uvedejo sisteme, ki omogočajo plačevanje digitalnih napitnin.
Kaj so digitalne napitnine?
Digitalne napitnine se od klasičnih razlikujejo le v načinu plačevanja. Plača se jih namreč z digitalnim plačilnim sredstvom, kot je na primer plačilna kartica, in ne z gotovino.
V Sloveniji do nedavnega ni bilo veliko obratov, ki bi omogočali doplačilo napitnine pri plačilu s kartico, danes pa jih vse več uvaja sisteme s to funkcijo. Razlog za to je preprost – lokalom, ki gostom omogočajo priročen način, da pustijo napitnino z želenim digitalnim plačilnim sredstvom, se običajno povečata tako število kot tudi višina napitnin. Poleg zaposlenih to veseli tudi stranke, ki lahko delavcem namenijo zasluženo napitnino, ne da bi jim bilo za to treba s seboj nositi gotovino.
Kako delujejo sistemi, ki omogočajo digitalne napitnine?
Vse, kar gostinski obrat potrebuje, da strankam omogoči plačevanje digitalnih napitnin, je POS terminal s to funkcijo. Tradicionalni bančni POS terminali, ki prevladujejo v večini slovenskih obratov, te funkcije pogosto nimajo ali pa je postopek na njih tako zapleten, da se ga lastniki preprosto nočejo ali ne znajo lotiti.
Danes pa so na trgu na voljo tudi POS terminali, ki strankam omogočajo plačilo digitalne napitnine z enim samim klikom. Takšni sistemi običajno uporabljajo vnaprej določene vsote: 5, 10 ali 15 odstotkov ter možnosti “brez napitnine” in “po meri”. Stranka na terminalu preprosto izbere možnost, ki ji ustreza, in prisloni plačilno kartico.
Stroški tovrstnih sistemov in davčna obravnava digitalnih napitnin
Stroški sistemov, ki omogočajo enostavno doplačilo digitalne napitnine ob plačilu s kartico, so povsem primerljivi s stroški tradicionalnih bančnih POS terminalov. Dodatno so gostinci, ki so takšne sisteme že uvedli, zaznali znatno povečanje plačanih napitnin.
Prav tako ni razlik v davčni obravnavi. Napitnine, ki so razdeljene med zaposlene, niso predmet obdavčitve. Kot dohodek delodajalca se štejejo le v primeru, da jih pobere sam delodajalec. To velja tako za klasične kot tudi digitalne napitnine.
Komu so ti sistemi namenjeni?
Sistem, ki omogoča digitalno plačevanje napitnin, je odličen način za povečanje prihodkov zaposlenih. Posledično spodbuja njihovo zavzetost in s tem zadovoljstvo gostov. Sistem omogoča tudi, da delodajalec vidi, kako zadovoljne so stranke s posameznim delavcem in celotno storitvijo. Zato ga je smiselno uvesti v vseh storitvenih obratih, kjer zaposleni prejemajo napitnine s strani strank.
Razmišljate, da bi tudi sami uvedli takšen sistem? Potem vas vabimo, da preverite ponudbo v naši spletni trgovini. Če imate kakšna vprašanja glede ponujenih sistemov, vam z veseljem pomagamo. Pošljite nam sporočilo in odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.